ŠK Slovan Bratislava je každoročne v ostatnej dobe reprezentantom Slovenska v pohárovej Európe a darí sa mu tešiť trebárs aj postupom zo skupinovej fázy, čo pred ním dokázala len raz Petržalka. Na zápasy v domácej lige ale chodí len zlomok divákov.
Túto realitu vníma aj vedenie klubu, pričom opäť raz s trošku ťažkým srdcom hovoril o realite predaja permanentiek aj Ivan Kmotrík mladší, ktorý je generálnym riaditeľom klubu a zároveň synom majiteľa. Dodáva, že v klube sa musia zamýšľať a vyhodnocovať dôvody, prečo je tomu tak. Pokúsili sme sa o to ale aj my.
Prečo nechodí na domáce ligové zápasy v priemere viac divákov?
Slovenská mentalita
Žiaľ, na Slovensku, v čom musíme súhlasiť s niekdajšími výrokmi Ivana Kmotríka, často hľadajú ľudia dôvody prečo neísť na zápas a nie prečo prísť. Raz je zima, raz teplo, raz je dôležitejšia oslava, inokedy výlet, inokedy je človek v práci a podobne.
Atraktívni vs neatraktívni súperi
Veľké množstvo slovenských fanúšikov má filozofiu nastavenú tak, že na zápasy nechodia fandiť svojmu tímu ale podstatný je pre nich súper či význam toho stretnutia. To dokumentujú aj návštevy na Slovane. Na dôležitý zápas Konferenčnej ligy príde 17 tisíc ľudí, na Trnavu 12 tisíc a trebárs na Michalovce 3 tisíc.