Šéf spoločnosti Michelin šokoval verejnosť svojimi vyjadreniami o životnosti pneumatík. Výrobcovia totiž dlhé roky tlačia vodičov k tomu, aby ich menili skôr, ako to predpisuje zákon.

 

Nikto však nečakal vyjadrenia šéfa pre nemecky hovoriace krajiny Jürgena Johna, ktorý tvrdí, že štatisticky nie je dokázateľné, že pneumatiky s hĺbkou dezénu štyri milimetre sú lepšie než tie, ktoré majú 1,6 milimetra.

Všetkým motoristom odkázal, že ak sú ich pneumatiky nepoškodené, môžu sa bez problémov používať až do zákonom predpísanej minimálnej hĺbky dezénu. Všetky tieto tvrdenia podporilo ďalšie a to prezidenta Michelinu Jeana- Dominique Senarda, ktorý povedal, že vo väčšine regiónov ľudia zimné pneumatiky vôbec nepotrebujú a vystačia si aj s celoročnými.

Po týchto vyjadreniach je v šoku celý okruh výrobcov pneumatík, ktorí to považujú ako zradu, nakoľko im to urobí škrt cez rozpočet. Michelin je tak v histórii provou spoločnosťou, ktorá povedala verejne to, čo malo byť pred ľuďmi utajené. Spoločnosť je známa dokonca aj tým, že kritizuje iných výrobcov za to, že zámerne vyrábajú pneumatiky, ktoré sú nekvalitné a teda vydržia omnoho kratší čas ako by mali. V praxi to podľa Michelinu znamená tak, že výrobca dá odolnú prvú vrstvu pneumatiky, ktorá sa má dobre odzrkadliť v testoch, no pri používaní sa opotrebuje rýchlejšie ako je normálne. Podľa štatistík pri takýchto praktikách výrobcov pneumatík zaplatia európski motoristi ročne až o šesť miliárd eur viac za gumy, ktoré musia častejšie vymieňať.

Ak by motoristi vymieňali svoje pneumatiky až pri hĺbke dezénu 1,6 ušetrili by tak nemalé peniaze a aj produkciu suroviny. Tým by ale o peniaze dochádzali výrobcovia a to sa im samozrejme nepáči. Spoločnosť tiež upozorňuje, že hĺbka 1,6 milimetra je hraničná a za ňou pneumatika už nemá vlastnosti aké potrebuje.

Zdroj: autobild.cas.sk | Foto: freepik