Leto sa pomaly blíži a vy už rozmýšľate ako dostať svoje telo do formy? Začnite na sebe pracovať už dnes! Odborníčka na optimálnu výživu a funkčnú kondíciu Tina Zlatoš Turnerová vám poradí, ako na to.

 1. Základom je strava

Je potrebné si určiť čo, kedy a v akej kvalite je vhodné zjesť. Dôležitý je denný príjem čerstvej alebo dusenej zeleniny v kombinácii s proteínmi, ako sú syry, ryby, vajíčka, alebo kvalitné morčacie, hovädzie a bravčové mäso.

2. Vodu áno, sladené nápoje nie

Vymeňte všetky sladené nápoje, ktoré denne konzumujete za patričné množstvo čistej vody. Je dôležité vypiť dostatočné množstvo každý deň. To, či ste svoju dennú dávku splnili, zistíte podľa farby moču. Ideálny je bledožltý. Čím je tmavší, tým vyšší je signál dehydratácie vášho organizmu.

3. Vyhýbajte sa sprocesovaným potravinám

Máme na mysli také, ktoré majú tri a viac komponentov a sú technologicky spracované. Medzi takéto potraviny patria mäsové výrobky, sladkosti s obsahom sóje, kukurice a lacných olejov.

4. Optimalizujte črevnú flóru

Ideálne je každý deň vypiť kefír, acidofilné mlieko alebo fermentované potraviny, teda tie, ktoré konzervujeme. Organizmu pomáhajú zbaviť sa toxických látok a zlepšovať trávenie. Posilňujú tiež obranyschopnosť a dodávajú nám energiu.

5. Konzumujte zdravé tuky

Medzi ne patria vajíčka, maslo, smotana, avokádo, orechy, olivový či kokosový olej. Tuky sú dôležité pre množstvo fyziologických a metabolických procesov v tele a tiež sú prospešné pre hormonálny systém. Aby váš organizmus mohol dobre ,,spaľovať” tuky ako energiu, je potrebné trénovať tukový metabolizmus.

6. Zelenina, zelenina, zelenina

Konzumujte dostatok surovej stravy a čerstvej zeleniny. Obsahuje množstvo vitamínov, ktoré sú pre organizmus potrebné a prospešné.

7. Doprajte si dostatok pohybu

Nájdite si aktivitu, ktorá vás bude baviť. Cvičenie a pohyb nemusí znamenať iba tvrdú drinu v posilňovni. Napríklad pri volejbale v skutočnosti ani nevnímate, ako sa ,,namakáte” a precvičíte pritom celé telo. Začínajte pomaly a postupne pridávajte záťaž a čas trvania.

8. Slnečné lúče a vitamín D

Vystavujte sa slnku v rozumnom časovom objeme pre optimálnu dávku vitamínu D, ktorého množstvo sa dá odmerať z rozboru krvi. V priemere je však optimálne stráviť na slnku jednu hodinu denne.

9. Kvalitný spánok nadovšetko

Ideálny čas, kedy ísť spať je okolo 22. hodiny. Spite približne sedem až osem hodín. Svoje pracovné záležitosti a problémy si so sebou nenoste domov a už vôbec ich nepreberajte pred spaním. Vyhýbajte sa stresu a tlaku.

Zdroj: pluska.sk  |  Foto: flickr.com, pixabay.com