Maroš Šefčovič počas predvolebnej kampane často zdôrazňoval, že Zuzana Čaputová má historicky najdrahšiu kampaň a na sebaprezentáciu použila oveľa viac financií ako on. Najnovšie odhalenia vás ale poriadne šokujú!

Prezidentské voľby spoznali svojho víťaza a do kresla už o mesiac aj pár dní zasadne Zuzana Čaputová, ktorá sa už rozhodla, kde bude ako prezidentka bývať. Maroš Šefčovič však počas celej kampane uvádzal, že je nezávislý kandidát a že Čaputová má najdrahšiu kampaň v našej histórii.

Zdá sa však, že jeho slová neboli celkom pravdivé a organizácia Transparency International uviedla šokujúce sumy, ktoré kandidáti na svoju kampaň minuli. Najväčšie výdavky si mal Šefčovič údajne platiť až po voľbách, takže počas boja o prezidentské kreslo vyzerala jeho kampaň lacnejšia než akou bola v realite: “Šefčovič a jeho podporovatelia poslali firme hovorcu Smeru spolu 340-tisíc eur, skoro polovicu celkových výdavkov, a teda sa nijako nedá odkontrolovať, či tie výdavky sedia s realitou v teréne (koľko Facebook, koľko bilbordov, koľko mítingov a kde?). Doteraz netušíme, či tie MDŽ mítingy boli niekde vyúčtované alebo nie,” uviedla Transparency.

Ďalej Šefčovič pochyboval, či boli do Čaputovej kampane zahrnuté aj výdavky z roku 2018. Podľa organizácie tam však zahrnuté boli a Šefčovič svoju súperku dokonca prevýšil. Napokon si posvietili aj na transparentné účty, na ktorých mala Čaputová zverejniť i faktúru za ochranku, čo ani nie je povinné. Záver výpočtov je poriadne šokujúci a víťazom s najdrahšou kampaňou sa stal Šefčovič (764 069 eur), ktorý prevýšil Čaputovú (650 089 eur) aj Mistríka (690 171 eur), no eurokomisár sa ani po niekoľkých dňoch k týmto číslam nevyjadril, následne však zverejnil status na Facebooku.

“Spomínaný záver považujem za neférový a nekorektný. Viacerí kandidáti spustili billboardovú aj online kampaň niekoľko mesiacov pred jej oficiálnym začiatkom, a preto moja kampaň jednoznačne nemohla byť najnákladnejšia. Je potrebné porovnať všetky výdavky na kampaň vrátane tých mimo oficiálnej časti alebo tých, ktoré neboli priznané ako tretia strana,” uviedol Maroš Šefčovič, pričom dodal: “Ako člen Európskej komisie som presadil v Bruseli zavedenie registra transparetnosti a už vyše 10 rokov dodržiavam jeden z najprísnejších etických kódexov.”

Najdrahšiu kampaň mal mať Maroš Šefčovič

Zdroj: Facebook/Transparency International │ Foto: Facebook, YouTube