Slovensko intenzívne bojuje s druhou vlnou pandémie koronavírusu, pričom ľudia začínajú byť čoraz viac frustrovaní a zúfalí. Ťažkú situáciu v krajine vníma aj prezidentka Zuzana Čaputová, ktorá evidentne stráca trpezlivosť so správaním premiéra, pričom prišla s radikálnym návrhom.

V rádiu Expres bola na poludnie odvysielaná spravodajská relácia Braňo Závodský Naživo, do ktorej si moderátor pozval samotnú hlavu štátu. Najdôležitejšou témou rozhovoru bol boj proti pandemickému ochoreniu. Čaputová verejne odkázala Matovičovi, že by mal zvážiť prenechanie manažovania koronakrízy na iného člena vlády. ,,Zároveň by to znamenalo, že premiér by mal čas venovať sa dôležitej premiérskej agende,“ zdôvodnila svoj návrh, pričom dodala, že by sme neboli prvou krajinou, v ktorej k predmetnému kroku došlo.

Je zjavné, že sa prezidentke nepáči chaos, ktorý panuje v krajine, keďže prísne opatrenia sa menia z hodiny na hodinu, nehovoriac o zmätku okolo návratu detí do škôl. Práve otvorenie vzdelávacích inštitúcii považuje za kľúčové, v dôsledku čoho sa nedávno postavila aj za ministra školstva Branislava Gröhlinga. Aj ona je totiž presvedčená, že žiaci a študenti sa stali rukojemníkmi politických sporov.

Vplyvná blondínka dokonca priznala, že má informácie o dianí na Ústrednom krízovom štábe, kde má dochádzať k boju politikov, ako by mali predvolebnú kampaň a chceli si získať voličov práve na svoju stranu. Vyjadrenia uznávaných odborníkov tak idú zrejme bokom. Aj z tohto dôvodu sa majú Čaputovej ozývať mnohí ľudia s prosbou, aby vymenila vládu. To však nie je v jej kompetencií, no aspoň komentuje aktuálnu situáciu.

Hlavu štátu však hnevá, že celý svet sa zaoberá koronavírusom, no iba na Slovensku sa riešia vyjadrenia a správanie premiéra. ,,Vnímam, že premiér nás stavia pred falošnú dilemu, že iba lockdown alebo celoplošné testovanie. Takto tá situácia naozaj nestojí,“ uviedla na záver rozhovoru.

Pre horúce novinky SLEDUJTE náš Facebook! Nájdete ho >>>TU<<<

Zdroj: FB/Rádio Expres  |  Foto: FB/Rádio Expres, NR SR, Zuzana Čaputová