Len nedávno čelil obchodný reťazec Lidl kritike zo strany Grékov kvôli odstráneniu náboženských symbolov z obalov produktov. S podobným problémom musí bojovať spoločnosť aj teraz, pričom tentokrát nejde o Grékov, ale Talianov.

Problém s fotografiou kostola si všimol taliansky starosta na miestnej pobočke obchodu Lidl, pričom bol na obrázku znázornený kostol Dolceacqua, ktorému chýbajú kríže. Ihneď po nájdení nedostatku sa starosta sťažoval spoločnosti a žiadal nápravu. Lidl si svoju chybu priznal, no zároveň uviedol, že kríže nevymazali zámerne, ale fotografiu tak stiahli z databázy.

,,Vôbec sme si nevšimli, že tam chýbajú kríže. V žiadnom prípade nejde o žiadnu marketingovú stratégiu ale o nepozornosť, za ktorú sa našim zákazníkom a obyvateľom ospravedlňujeme,“ napísala spoločnosť v tlačovej správe.

Po podaní sťažnosti spoločnosť túto fotografiu ihneď odstránila a ospravedlnila sa aj starostovi, ktorého sa to veľmi dotklo. Lidl sa tak na popredné stránky médií dostal druhýkrát za krátky čas, pričom musel čeliť vlne kritiky. Počas ,,gréckeho týždňa“ odstránila spoločnosť kríže z fotografií kostolov na gréckom ostrove Santorini. Tento problém zaujal ľudí v niekoľkých európskych krajinách a väčšina z nich vyjadrila svoje negatívne reakcie. Spoločnosť sa v oboch prípadoch ľudom ospravedlnila a doplnila, že sa snaží v rámci svojej obchodnej politiky zachovať náboženskú a politickú neutralitu, preto grécke kríže vymazali.

Zdroj: ekonomika.sme.sk | Foto: Twitter/Facebook