Prípad slepého chlapca Jara so psíkom, ktorého odmietol obslúžiť majiteľ motorestu Dubník, pokračuje. Kým doteraz držalo vedenie podniku bobríka mlčanlivosti, po dvoch dňoch sa rozhodlo celú situáciu objasniť. Z jeho slov sa však dá vyzistiť niekoľko nezrovnalostí.

Prípad slepého chlapca Jara, ktorý sa s rodinou vybral najesť do motorestu Dubník neďaleko obce Lovčica – Trubín, pobúril celé Slovensko. Neľudský prístup majiteľa voči nevidiacemu chlapcovi s vodiacim psíkom však má nepríjemnú dohru. Do veci sa zapojila poslankyňa Lucia Ďuriš Nicholsonová, ktorá už podnikla prvé kroky.

Hoci doteraz majiteľ motorestu zaryto mlčal, po dvoch dňoch sa akoby zázrakom rozhodol prehovoriť a vysvetliť, ako podľa neho k celej situácii došlo: „Za posledné dni sa v médiách a na sociálnych sieťach objavili články podľa ktorých sme do našej reštaurácie dňa 15.06.2019 neumožnili vstup slepeckého psa. Príbeh, ktorý medializovala zákazníčka, ktorá sa v tom čase nachádzala v našej reštaurácii, je skreslený a nepravdivý. Po tom, čo do našej reštaurácie vstúpili zákazníci so psom, ich obsluha upozornila, že vstup so psom je do stravovacích zariadení zákonom zakázaný. Keď títo zákazníci obsluhe vysvetlili, že ide o slepeckého psa, čo si obsluha, bohužiaľ, na prvý pohľad nevšimla, obsluha im oznámila, že to, samozrejme, mení situáciu, avšak ich aj tak nemá kde usadiť, pretože všetky stoly pre zákazníkov boli v tom čase obsadené, čo im názorne ukázala s tým, že voľný je jediný stôl, pri ktorom však neboli stoličky, pretože si ich iní zákazníci presunuli k ostatným stolom. Obsluha zároveň dodala, že personál na vonkajšej terase neobsluhuje, ale táto terasa je prístupná pre všetkých okoloidúcich. Na to rodina so slepeckým psom bez akýchkoľvek negatívnych emócií opustila reštauráciu. Popisovaná situácia netrvala dlhšie než minútu.
Následne zákazníčke medializujúcej skreslený príbeh obsluha vysvetlila, že zákazníkov so slepeckým psom nemala kde usadiť, avšak táto zákazníčka napriek tomu opustila našu reštauráciu. Hneď na to sa obsluha vyšla von pred reštauráciu pozrieť, či sa tam rodina so slepým chlapcom nenachádza, aby ich zavolali dovnútra k uvoľnenému stolu, nikto tam však už nebol,“ znejú jeho slová.

Do tohto vysvetlenia sa však okamžite obula pani Vladimíra, ktorá bola svedkom celého incidentu. Incident sa v prvom rade stal 9. júna, nie 15., ako uvádza majiteľ. Ako ďalšie odhalila, že v motoreste žiadny personál neobsluhuje, keďže bol prítomný len samotný majiteľ. Podľa jej slov bolo v tom čase dostatok voľných miest na sedenie a majiteľ vtedy nehovoril nič o plne obsadenom podniku. Na záver ešte prezradila, že s pani, ktorá sa do toho celého zapojila, stála pred podnikom približne 20 minút, napriek tomu za nimi majiteľ neprišiel!

Obsluhovali, resp. neobsluhovali ste nás vy a žiadny personál, ktorý sme si nikde, mimochodom, nevšimli. Ďalej, miest na sedenie tam bolo až až. My sme urobili ústupok a nechceli sme obťažovať ľudí, tak sme sa rozhodli sedieť na terase. Ďalej, nehnevajte sa na mňa, ale nevšimnúť si človeka s bielou palicou a riadne označeným vodiacim psom??? To ako vážne???? Ďalej, absolútne nie je pravda, že by ste reagovali spôsobom, ktorý ste popísali,“ že to mení situáciu.“ O nedostatku miesta na sedenie nebola ani reč. Ďalšie fakty sú, že sme s pani, ktorá sa tohto všetkého chopila vonku, stáli pred vaším motorestom minimálne 20 minút a nik neprišiel,“ rozohnila sa na sociálnej sieti. To, že v podniku pravidelne obsluhuje len majiteľ a vždy má dostatok miesta na sedenie, potvrdili aj viacerí diskutujúci.

Toto je vysvetlenie majiteľa motorestu
Vladimíra, ktorá bola v motoreste s chlapcom, však jeho slová vyvrátila

Zdroj │ Foto: Facebook/Motorest Dubník, Nekŕmte nás odpadom