Minister školstva Branislav Gröhling predstavil vo štvrtok (21. októbra) veľký miľník v reforme školstva. Radikálne zmeny v obsahu vzdelávania a v prístupe k vzdelávaniu by mali preniesť slovenské školstvo do 21. storočia.

Hlavným cieľom ministra škostva je, aby to, čo sa deti na školách naučia, mohli využívať aj v praxi. Učivo by sa malo prispôsobiť dnešnej dobe a odstráni sa zbytočné memorovanie poučiek. Takisto nastanú aj zmeny v modernizácií a inovácií výučby.

Ministerstvo taktiež pripravilo aj podporu digitálnej gramotnosti prostredníctvom digitálneho koordinátora, ktorý bude vzdelávať nielen žiakov, ale aj učiteľov vo využívaní digitálnych technológií. Učitelia taktiež dostanú dotácie na vlastné samovzdelávanie.

Okrem podpory učiteľov bude definovaný aj pojem inkluzívne vzdelávanie. K štúdiu by sa tak mali jednoduchšie dostať deti s rôznorodými fyzickými či mentálnymi znevýhodneniami a poruchami. Škola by mala lepšie zvládať vzdelávanie jednotlivcov “na mieru” a priniesť dostupnejšiu starostlivosť i odborné poradenstvo.

„Čakajú nás najväčšie reformné mesiace v školstve. Po prvýkrát to ale nebudú iba ciele na papieri. Budeme ich zavádzať do praxe cez zmeny v učive, na ktorých už teraz robí cez 300 pedagógov a odborníkov, cez kvalitnejšie vzdelávanie učiteľov alebo cez investície a reformné plány z Plánu obnovy. Mnohé viditeľné úpravy už aj zavádzame, ďalšie postupne budeme. Na všetky tieto reformy máme vyčlenené aj financie, vďaka ktorým neostanú len na papieri. Prinášame to, čo všetci dlhodobo žiadali – moderné vzdelávanie 21. storočia, ktoré je podporené inovatívnymi učebnými metódami a na konci ktorého sú žiaci dobre pripravení na život, uzavrel minister Gröhling.

Pre horúce novinky SLEDUJTE náš Facebook! Nájdete ho >>>TU<<<

http://https://www.youtube.com/watch?v=4ZcntOT_LMI

Zdroj: MINEDU | Video: YT/HNtelevízia | Foto: IG/ministerstvoskolstva, pixabay.com