mozog

Rovnako ako zvyšok tela, aj mozog potrebuje živiny na to, aby mohol správne pracovať. Ak chcete aby váš mozog fungoval ako mal, odporúčame vám konzumovať nasledovné potraviny.

Paradajky

Paradajky obsahujú veľa prospešných živín a tou najčastejšie spomínanou je lykopén. Je to silný antioxidant, ktorý chráni náš mozog. Množstvo lykopénu v paradajke sa ešte zvýši po tepelnej úprave, vhodné je preto konzumovať paradajky so zdravými tukmi, ktoré podporujú vstrebávanie.

paradajka

Kokosový olej

Kokosový olej má pozitívne účinky na krvný tlak a hladinu cholesterolu. Tým pádom výrazne ovplyvňuje zdravie kardiovaskulárneho systému. Má schopnosť liečiť plesne, zápaly, vírusy aj baktérie. Kokosový olej je výborným zdrojom mastných kyselín, ktoré sú nevyhnutné pre správnu činnosť metabolizmu.

kokosovy olej

Chia semiačka

Chia semiačka sú vhodnou stravou pre športovcov, podporujú vytrvalosť a pomáhajú tým, ktorí sa snažia schudnúť. Pôsobia protizápalovo, posilňujú imunitný systém. Sú výborným zdrojom omega-3 a omega-6 nenasýtených mastných kyselín a vitamínu B. Obsahujú niekoľkonásobne väčšie množstvo vápnika ako mlieko.

chia semienka

Avokádo

Avokádo je výborný zdroj omega-3 a omega-6 nenasýtených mastných kyselín, ale aj niekoľkých dôležitých antioxidantov (betakarotén, vitamín E,…). Pôsobí protizápalovo, prospieva zraku, je prevenciou mnohých ochorení.

avokado

Tmavá čokoláda

Kedže tmavá čokoláda obsahuje flavonoidy,ktoré zlepšujú pamäťové funkcie, určite by som ju zaradil do jedálnička pred náročnou skúškou alebo akoukoľvek inou činnosťou, na ktorú sa potrebujete sústrediť. Mimo toho obsahuje hormóny šťastia, známe aj ako endorfíny.

dark chocolate

Zdroj: adidas.cvicte.sk  Foto: google.com 

Loading...