Kvalitný marketing sa stal nielen na Slovensku, ale všade vo svete témou číslo jeden, pričom sa bez neho nezaobíde propagácia žiadneho produktu či služby. Najnovšie vyšla na trh reklama od spoločnosti Absolut, ktorá rozdelila národ na dva tábory. Je však skutočne až taká kontroverzná?

“Slovenské mamičky, pekné dcéry máte!” Práve týmito slovami sa začína snáď najkontroverznejšia reklama roka, ktorá na jednej strane pobúrila Slovákov a tej druhej ich mimoriadne potešila. Tŕňom v oku sa pre polovicu národa stala dievčina, ktorá prechádza na oravskej diskotéke davom ľudí v kroji, pričom sa napokon otočí a povie: “Som Natalie, a aj ja som Slovenka. Slovensko už dávno žije všetkými farbami, tak sa vykašli na predsudky. Poď žiť, nechaj žiť!”

Kým sa tvorcovia reklamy snažili poukázať na multikulturalizmus a odsúdili všetky predsudky, negatívne reakcie na hlavnú aktérku spotu na seba nenechali dlho čakať: „Najodpornejšia reklama, akú som kedy v živote videl, vedenie absolut vodky fičí na adrenochróme? Hanba vám skrývať sa za toleranciu, naštudujte si význam toho slova idioti,“ znie jeden z komentárov, k čomu sa pridáva ďalší užívateľ sociálnych sietí: „Nevkusné… To ma byť teraz “cool“, aby slovenské mamičky mali čierne deti? A aby ich dcéry slopali na diskotékach a robili ďalšie farebné deti? Dobrá manipulácia!

Ako to však už býva zvykom, každá minca má dve strany a množstvo ľudí predmetnú reklamu podporilo: „Keby mala otca nejakeho Taliana alebo Íra, tak by nikoho ani nenapadlo spochybnovať, že je Slovenka. Stačí trocha pigmentu a Slovákom sa ježia vlasy a dymí z uší. Zvláštne,“ znie názor Ivana, k čomu sa pridáva ďalší komentujúci: „Poď žiť, nechaj žiť. Výborná kampaň! Každý je iný, tak sa vykašlime už konečne na rasové drísty a poďme si radšej urobiť šťastnú a pokojnú republiku.“ 

Treba však uznať, že spoločnosti Absolut sa podarilo vytvoriť kontroverznú reklamnú kampaň, o ktorej hovoria skutočne všetci. “Sme presvedčení, že pestrosť a rôznofarebnosť nám všetkým pristane. Sme tiež presvedčení, že v dnešnej dobe je dôležité tieto pozitívne signály šíriť do spoločnosti a vytvárať dialóg, vďaka ktorému sa vieme pochopiť,” uviedli na svojej facebookovej stránke. Čo si o tejto reklame myslíte vy?

Kontroverzný názor jedného zo Slovákov

Slovenské mamičky, pekné dcéry máte

Zdroj: YouTube | Video: YouTube | Foto: Pixabay, Facebook, YouTube