Svet, ako ho nepoznáme, život, ktorý generácie nezažili. Pandémia koronavírusu všetkých zasiahla nepripravených a nevedomých o spôsobe, akým by sa s ňou malo zaobchádzať. Opatrenia, zatvárania, zákazy či testovania, tieto obmedzenia pozná svetová populácia už mnohé mesiace. Zžiť sa s touto nastolenou kultúrou bytia však nie je pre každého jednoduché. Rovnako tak, ako sa medzi ľudmi jednoducho šíri pozitívna energia, ešte jednoduchšie medzi nimi prechádza tá negatívna. 

Zúfalá predavačka sa rozhodla o svoj pohľad na aktuálnu situáciu podeliť so širokou verejnosťou na sociálnej sieti Facebook v skupine „Nekŕmte nás odpadom“. Tam sa však nežalovala z povinnosti mať dlhé hodiny nasadené rúško, a taktiež jej neprekáža po každom zákazníkovi dezinfikovať nákupný košík.

Pracovníčka dokonca nemá problém ani so zimou v priestoroch vetranej prevádzky, nesťažuje sa ani na to, že tržby obchodu nie sú také vysoké, ako po minulé roky. Táto žena má len jediný problém: „My, predavačky, sme tiež len ľudia a snažíme sa ako najlepšie vieme, ale vy, milí zákazníci, ste arogantní, nevychovaní a povýšeneckí,“ napísala na sociálnej sieti. Celý príspevok, ktorým prehovára do duše ostatným Slovákom, si môžete prečítať nižšie v plnom znení.

Prosba zúfalej predavačky

„Už je toho vážne priveľa. Nikdy v živote by mi nenapadlo, ako veľmi dokážu byť ľudia zlí. Za posledné dni sa stihlo udiať také množstvo negatívnych situácií, že aj na slona by toho bolo priveľa. Na úvod, aby som sa dostala do témy, pracujem ako predavačka v nemenovanom obchode. Svoju prácu milujem, vždy chodím do práce s úsmevom a s dobrou náladou. Sme skvelý kolektív a nemenila by som ho za nič na svete, ale všetko pekné má aj svoju odvrátenú stránku a v tomto prípade AROGANCIU, HNEV, PROVOKÁCIU, FRUSTRÁCIU a DOSLOVA BUZERÁCIU „niektorých našich ctených“ zákazníkov. Už sme z toho vážne unavené a doslova na pokraji nervového zrútenia a už nemám chuť chodiť do práce s úsmevom.

Ako iste všetci viete, situácia na Slovensku, ako aj všade vo svete, sa točí okolo Covid-19. A z toho vyplýva, že je v platnosti množstvo opatrení, ktoré je potrebné v predajni dodržiavať. Ja si veľmi dobre uvedomujem, že ľudia sú z týchto opatrení už unavení a deprimovaní, a že to trvá už príliš dlho, ale uvedomte si jednu podstatnú vec. Aj MY, PREDAVAČKY, SME TIEŽ LEN ĽUDIA a snažíme sa ako najlepšie vieme, ale VY, MILÍ ZÁKAZNÍCI, nám našu prácu vôbec, ale vôbec neuľahčujete. STE AROGANTNÍ, NEVYCHOVANÍ A POVÝŠENECKÍ. A my sme tu pre vás, aby ste si mohli nakúpiť. Ste neskutočne nevďační, stále ma len presviedčate, že tvrdé zatvorenie predajní by bolo pre vás najlepšie riešenie. Čo by v iných štátoch za to dali, aby si mohli ísť nakúpiť do iného obchodu, ako sú potraviny, lekáreň alebo drogéria.

Najväčším problémom je pre vás pochopenie obmedzeného počtu zákazníkov na predajni. Ja viem, že je nepríjemné čakať vonku v zime, keby to bolo na mne, pustím vás všetkých do predajne, ale, bohužiaľ, kvôli opatreniam to nie je možné. Počet je zaisťovaný pomocou košíkov, nechápem prečo máte taký obrovský problém si ho vziať (podotýkam, že po každom jednom zákazníkovi sa dezinfikuje), pretože nie sme jediná predajňa, v ktorej to takto funguje. Ale každopádne, toto nie je jediný dôvod. V poslednej dobe chodia ľudia (vlastne nie ľudia, ale skôr arogantné hyeny) CIELENE PROVOKOVAŤ A DOSLOVA SI HO*IŤ SVOJE EGÁ NA PREDAVAČKÁCH SVOJOU NEVYCHOVANOSŤOU, AROGANCIOU a POVÝŠENECTVOM. Akoby sme my mohli za všetko a my sme si vymysleli všetky opatrenia. Ale ubezpečujem vás, že my len dodržiavame to, čo je stanovené. Upozorňujem, že zákazníka slušne poprosíme, aby si vzal košík, ak si ho sám nevezme.

Bohužiaľ, arogancia nemá hraníc a dostávajú sa nám odpovede typu: „Aký zákon vám dovoľuje mi kázať, aby som si vzal/a košík?“; „Prečo by som si ho vzal/a ja si ho nevezmem,“; „Ja ho nechcem,“; „Počítajte si to inak,“ ; „To nie je môj problém.“ Ako ľudia, HALÓÓ, PROSÍM, PREBERTE SA a NEBUĎTE TUPÍ a SEBECKÍ! Ako má jedna predavačka zvládať obsluhovať zákazníkov, blokovať, odpovedať na otázky zákazníkov a popritom upratovať a EŠTE DO TOHTO VŠETKÉHO RÁTAŤ ZÁKAZNÍKOV BEZ NEJAKEJ POMÔCKY? Dopriala by som každému jednému takémuto človeku, aby si to vyskúšal na vlastnej koži. A to nehovorím, že keď sa ohradíte a poviete to znova s väčším dôrazom, tak vám stihnú nadať do všeličoho a poslať vás všelikam. Alebo bez náznaku slušnosti vám začnú tykať, ale najväčší vrchol podľa mňa je, a to citujem: „Napíšte si tým dementom do parlamentu!“

Ako vážne? Je úplne jedno, kto je vo vláde, opatrenia boli, sú a aj budú pokiaľ ten vírus nezmizne alebo „sa nenaučíme s ním žiť“. Keď nemáte aspoň ako takú úctu k autoritám, tak sa nečudujem, že k predavačkám sa správate ako k handrám. Milí zákazníci, pamätajte si, že nadávanie, vybíjanie si zlosti a osočovanie predavačiek NIJAKO NEUVOĽNÍ OPATRENIA. Akurát vy si zvýšite svoje mizerné ego a sebavedomie, ľutujem vás, že ste museli takto hlboko klesnúť, aby ste si dokázali, že ste niečo viac a psychicky terorizujete predavačky v obchodoch deň čo deň. Ľudia, prosím vás v mene všetkých predavačiek, buďte ohľaduplní, rešpektujte opatrenia na predajniach a spôsob, akým ich majú jednotlivé predajne zabezpečené. Verte mi, nie je to ľahké pre nás, tak isto ako pre vás.“

Pre horúce novinky SLEDUJTE náš Facebook! Nájdete ho >>>TU<<<

Zdroj: FB/ Nekŕmte nás odpadom | Foto: depozitphotos.com