Ako všetci dobre vieme, na Slovensku nie je ľahké budovať nové cesty. Problémom je členitý ráz krajiny, no ani byrokracia a problémy so zakázkami nie sú u nás zďaleka zanedbateľným problémom.

Každopádne, státisíce ľudí, no i samosprávy, mimoriadne zarmútil výsledok dlho očakávanej štúdie, ktorá bola zameraná na prepojenie R1 a D1. Aktuálne spojenie južnej a severnej časti krajiny cez Donovaly robí vrásky vodičom hlavne v zime. Ďalšie možnosti sú zase limitované často nie práve najlepším stavom vozoviek či veľkými prevýšeniami.

Úradnícka vláda v posledných dňoch úradovania predstavila dlho očakávanú štúdiu. Končiace vedenie ministerstva dopravy prišlo so zásadným prekreslením budúcnosti našich diaľnic. Šoférov nielenže nepotešilo, ale Stredoslovákov priam nahnevalo. Prepájať D1 s R1 tunelom popod Nízke Tatry sa podľa nej neoplatí.

Odporúča vedľajšiu trasu cez Turiec. Na juhu sa zasa ukazuje ako lepší variant spojenie cez Levice než doteraz pripravovaná trasa cez Krupinu. Razenie tunelov Nízkymi Tatrami by bolo problematické aj vzhľadom na to, že by prechádzali i Národným parkom Nízke Tatry.

Banskobystrický samosprávny kraj, Iniciatíva stredné Slovensko i tisíce motoristov sú týmto výsledkom doslova šokované. Navyše, majú pocit, že bolo mimoriadne nešťastné ohlasovať to v závere pôsobenia úradníckej vlády. Zverejnenie takého zásadného materiálu bez rokovaní s príslušnými regiónmi na konci pôsobenia vlády je podľa nej neprípustné.

Aké sú teda ďalšie možnosti? Iskrou nádeje môže byť nová vláda. Tá, samozrejme, oficiálne nebola menovaná a tak od nej nemohli prísť ani žiadne vyhlásenia. Avšak ľudia i BBSK či ISS budú dúfať, že nová vláda a nové zloženie ministerstva dopravy by mohlo mať odlišný názor a prípadne by mohla byť štúdia prepracovaná alebo na jej výsledky by sa mohlo pozerať inými očami.

Zdroj: Zoznam.sk | Foto: Pixabay