Kým viacerí Slováci využívajú cestu vlakom na presun do práce či školy, iní si ním doprajú dobrodružnú cestu plnú zážitkov počas rodinných výletov. A kým mnohých dokáže rozhodiť čakanie na meškajúce spoje, prípadne znečistené vagóny, sochárka Zorka Lednárová (46) mala doslova šokujúcu skúsenosť!

Sochárka Zorka Lednárová, ktorá je v dôsledku svalovej dystrofie odkázaná na invalidný vozík a dýchací prístroj, vycestovala v uplynulých dňoch so synom z Berlína do Bratislavy, keď ostala v nemom úžase z prístupu Železničnej spoločnosti Slovensko. Ako totiž uvádza v príspevku, ktorý zverejnila na sociálnej sieti Facebook, po prestupe v Prahe na vlak ZSSK zažila doslova peklo.

Zdravotne ťažko znevýhodnená umelkyňa nahlásila s 48-hodinovým predstihom skutočnosť, že bude využívať kupé pre imobilných, pričom mala zakúpené dve miestenky a jedno miesto pre vozík. Podľa jej slov však z neho mal byť vytvorený minibar plný plechoviek s nápojmi, ktoré maloletému synovi Amaurovi (14) padali na hlavu.

Ako ďalej šokuje, sprievodca jej mal oznámiť, aby na 5-hodinovú cestu využila vyhradené miesta pre bicykle a batožiny, čo však žena odmietla, nakoľko k dýchaciemu prístroju potrebuje elektrinu. „Pán od minibaru vyprázdňuje aspoň zem, nech sa napojím na elektriku a viem sa tam ako tak zasunúť! Vlak brzdí a padajú plechovky nám rovno na hlavu, synovi padajúca plechovka rozrazila stehno! Mrte ľudí, ktorí tu nakupujú, hluk, človek nemá ani chvíľu pokoja!“ neskrýva rozhorčenie Zorka, kým cestu opísala ako peklo po každej stránke.

Vyjadrenie železníc

K celému incidentu sa priamo v príspevku poškodenej vyjadril aj Tomáš Kováč, riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK, ktorý uviedol, že v predmetnom vlaku nebol radený reštauračný vozeň. „V takomto prípade sa dáva do vlaku ako náhrada minibarový vozík, aby bola zabezpečená aspoň základná možnosť občerstvenia. Pre takýto účel je v tomto vlaku vo vozni číslo 369 vyhradený oddiel, do ktorého sa nepredávajú miestenky. Lenže, čo sa stalo včera, České dráhy, ktoré prostredníctvom svojich dodávateľov (JLV) tento proces v našich vlakoch medzi Českou republikou a Maďarskom riadia, minibarový vozík umiestnili do vozňa Bdghmeer číslo 370 nesprávne,“ priblížil s tým, že za cestu budú Zorke vrátené peniaze.

Ako k prípadu dodal Petr Šťáhlavský, hovorca Českých dráh, servisná spoločnosť mala pre minibar vyhradený iný oddiel vo vlaku, ktorý je mimo rezervačný systém. „V tomto prípde sa jednalo pravdepodobne o chybu konkrétneho zamestnanca, ktorý nevyužil svoj štandardný vyhradený oddiel, ale použil tento špeciálny oddiel určený pre cestujúcich na vozíku. Celá záležitosť nás mrzí a je ďalej v internom šetrení spoločnosti a v riešení s našim dodávateľom, aby sa neopakoval.“

Pre horúce novinky SLEDUJTE náš Facebook! Nájdete ho >>>TU<<

Zdroj: FB/Z.L.