Keď sa v roku 2005 objavili prvé videá na YouTube, len málokto tušil, ako táto stránka, platforma či v podstate “služba” zmení svet. Postupne šancu prezentovať sa na YouTube využil azda zástupca z každého súdka.

Celkovo jedenásť videí má k 8. januáru 2024 už aspoň 5 miliárd pozretí, o čom sa ešte nedávno žiadnemu interpretovi ani len nesnívalo.

Presne 5 miliárd a pár stoviek tisíc videní k tomu má Gangnam style od kórejského popového či rapového umelca Psy.

Veľký úspech ale majú piesne určené pre malé deti (áno, ak ako rodič chcete mať trošku výdychu, pustíte im niečo také ako Cocomelon a máte aspoň na chvíľku vyhraté). Aj preto je na 10. mieste Miroshka TV a pieseň o farebných vajíčkach na farme, na 7. i 4. mieste vypaľovačky od uploadera s menom Cocomelon, pričom Bath song (teda kúpeľňová pesnička) už zlomila 6 a pol miliardy videní a pieseň “Johny Johny Yes Papa” od LooLoo Kids sa blíži k siedmym miliardám. Práve to je tretie najpozeranejšie video na YouTube.

Ale predsa len, aj nejakí tí “fyzickí” interpreti ale dokážu konkurovať detským “idolom”. Mark Ronson a jeho Uptown funk má cez 5,1 miliardy pozretí, Wiz Khalifa a jeho See you again zlomilo už hranicu 6 miliárd, rovnako tak aj Shape of you od Eda Sheerana.

Na stiebornom stupienku je s viac ako 8,3 miliardami Despacito od Luisa Fonsiho, ktorý si vyslúžil týmto hitom z roku 2017 celosvetový úspech.

A kto je lídrom, a to úplne suverénnym? No, je to pieseň s jednoduchou hudbou a ešte jednoduchším textom. YouTube je valcované videom Baby Shark Dance od Pinkfong. Od júna 2016 má viac ako 13,8 miliardy videní.

Zdroj: Wikipedia | Foto | Video: YouTube