Nepíše sa rok 1980 a ani 2005, keď si človek v prípade, že si chce pozrieť nejaký film alebo reláciu, musí zapnúť televízor v “reálnom čase”. Dnes už je absolútnym štandardom, že ľudia sledujú televízie aj v mobile, na počítačoch či tabletoch a stále menej ľudí sa pozerá na televízne relácie v ich skutočnom vysielacom čase.

Niektorí v danú chvíľu majú iné povinnosti, iní si povedia, že si ich pozrú v archívoch, keďže je bežné prezeranie si programov spätne až o niekoľko týždňov, zatiaľ čo niektoré relácie si môžete pozrieť aj z minulých rokov.

To všetko, samozrejme, ostane platné aj naďalej. Avšak problémom pre televízie Markíza a JOJ je skutočnosť, že v archívoch operátorov je možné preskakovanie reklám, ktoré sú z hľadiska financovania pre televízie kľúčové.

Už v júli tohto roka televízia Markíza aktívne bojovala za to, aby divák sledoval reklamy aj v archívoch. O zastavenie pretáčania reklám sa pokúšali už od roku 2020. Túto klauzulu má televízia v zmluvách s operátormi dlhodobo, ale doteraz ju veľmi neuplatňovala. Pridala sa k nej aj ,,JOJka”, ktorá má, pochopiteľne, rovnaký problém.

→ TV JOJ OPÚŠŤA JEJ STÁLICA ←

Pretáčanie reklamy v archívoch sa stalo pre televíziu veľkým problémom a chcú na nich zarábať ešte viac. Markíza preto momentálne intenzívne trvá na uvedenej klauzule a chce, aby sa obmedzenia začali už od 1. februára 2024. Dohodu s operátormi má totiž len do konca tohto kalendárneho roka. Situácia je náročná aj pre operátorov, pretože divák si bude môcť pretočiť televízny program, ale nie reklamu.

Zdroj: Aktuality.sk | Foto: Instagram/tvmarkizaofficial