Slovenská republika a diaľnice, to je doslova nekonečný príbeh. Spojenie Bratislavy a Košíc malo byť realitou už pred viac ako desaťročím, no stále chýba dokončiť niekoľko kľúčových úsekov, aby sa to konečne podarilo. Aktuálne je v hre zároveň ďalšia významná cesta.

Vodiči, ktorí jazdia pravidelne alebo aspoň občas medzi Bratislavou a Trnavou, vedia, že ani tri pruhy nie sú vždy postačujúce. Kolóny sú tam bežné a mnohí si myslia, že aj keby sa hypoteticky urobil štvrtý pruh, ktorý by behom výstavby spôsoboval ešte väčší kolaps, nie je riešením.

Aktuálne ale údajne ožíva myšlienka, ktorá by mohla situáciu výrazne upokojiť a kolónam by mohol byť viac-menej koniec. Podľa dostupných údajov ožíva prepojenie diaľničného obchvatu D4 a rýchlostnej cesty R1. Úsek dlhý cca 40 kilometrov by mohol viesť medzi Mostom pri Bratislave a Sereďou.

Ak by diaľnicu skutočne postavili, resp. rýchlostnú cestu predĺžili, veľká časť áut a iných vozidiel by sa mohla rozhodnúť ísť rovno po R1 v smere na Nitru a Banskú Bystricu namiesto diaľnice D1 v smere do Trnavy.

Národná diaľničná spoločnosť vraj považuje novú diaľnicu medzi Bratislavou a Sereďou za prioritu, píše portál TVnoviny.sk. Prípravné procesy sú však len na začiatku a prípravné práce môžu potrvať niekoľko rokov a kedy by sa stal tento úsek realitou, je otázne. Pred rokom 2030 je to ale skôr utopistické.

ZJEDNODUŠENÝ NÁKRES MOŽNÉHO PREPOJENIA D4 A R1 ↓

Zdroj: TV Noviny.sk | Foto: Google Maps, Depositphotos