Ľudia v demokratickej spoločnosti majú právo vyjadriť svoje názory, svoj nesúhlas a taktiež urobiť kroky, ktoré im zákon dovoľuje. Veľmi obľúbenou disciplínou sa v ostatnej dobe stali aj petície. Tá, ktorú aktuálne už podpísali tisíce ľudí, sa zdá ale skutočne bizarná. Zaoberá sa ňou aj ministerstvo, konkrétne priamo ministerka Martina Šimkovičová.
Martina Šimkovičová odkazuje ľuďom, ktorí sa na ňu obracajú, že v súčasnosti zasiahnuť nevie. Chcela by to však zmeniť. Vianočná reklama spoločnosti Telekom nepobúrila len desiatky ľudí, ktorí sa sťažovali Rade pre reklamu, ale podľa Aktuality.sk aj samotnú ministerku kultúry Martinu Šimkovičovú (SNS). Tá avizuje možnú zmenu zákona, vďaka ktorému by v budúcnosti minimálne vo verejnoprávnej televízii vysielanie takejto reklamy nemuselo prejsť.
„Riešim tieto veci, pretože mi naozaj prichádzajú v obrovských vlnách a pýtate sa ma, čo môžem urobiť, zastavte to, nemôžeme sa na to pozerať, deti sa nás pýtajú. Viete, že Rada pre vysielanie a retransmisiu už dala stanovisko, že tam nie je nič, čo by poburovalo. Napriek tomu veľa ľudí to vyrušuje, aj mňa,“ hovorila podľa webu Atuality.sk v živom vysielaní facebookovej stránky televízie Slovan.
Telekom, v minulosti známy aj ako T-Mobile, máva mimoriadne kreatívne reklamy, určite si dodnes mnohí pamätajú na “Ahoj Kikuš, naši išli na víkend preč” a podobne.
Najnovšie ale zaujali tisíce ľudí, no v zlom. Mnohí si to ani nevšimli, ale ďalší začali spisovať petíciu. V reklame znie: „Mama chce vnúča, dáva lekcie, že tesné slipy ničia spermie.“
Nevidíte na tom nič zlé? No, niektorí áno. Hlavne slovo “spermie” im mimoriadne vadí, pretože to je vraj veľmi nevhodné do televízie, obzvlášť verejnoprávnej, platenej z daní občanov. Podľa búriacich sa ľudí nemá takáto reklama s duchom Vianoc nič spoločné. „Nechceme v každom reklamnom breaku počúvať o spermiách a tesných slipoch,“ píše autorka petície Daniela. Doposiaľ ju podpísalo cca 10 tisíc ľudí.
Ešte ďalej ale zašiel ale pán Martin Jakubec. Spevák, manažér, politik no aj známa postavička dezinformačnej scény. Jakubec sa totižto touto reklamou začal zaoberať do hĺbky. A na čo prišiel? „Nevie, či je ryba alebo rak, nevie nám povedať, že či ho to tlačí v tých slipoch, alebo ho to netlačí v tých slipoch, či budú trpieť jeho spermie, alebo nebudú trpieť jeho spermie. A keďže vraj dievča nehľadá, koho asi hľadá?“ A touto dedukciou mal prísť na to, že nám Telekom podsúva takýmto štýlom LGBT komunitu.
Zdroj: Aktuality.sk, Emefka | Foto: FB/Martina Šimkovičová, IG/martinjakubec_oficial, FB/Televizia Slovan