Pracovný pohovor je “udalosťou”, ktorú niekto zažije len párkrát, že by to dokázal spočítať na prstoch jednej ruky, niekto iný ich absolvuje doslova desiatky. Ako na ne, aby ste ako kandidát uspeli?

Veľkou chybou je taktiež snaha hrať sa niekoho, kým nie ste. Buď budete odhalení alebo ak nie, môže sa stať, že následne budete v tejto práci po prjatí nešťastný, pretože to nebolo pre vašu osobu zrovna to pravé-orechové.

Ďalšou často spomínanou chybou v prípade pohovorov je trápne ticho z vašej strany. Treba mať predpripravených niekoľko otázok (to znamená byť pripravený) a behom osobného pohovoru si ďalšie otázky pripraviť z vyplývajúcej diskusie. Nemať žiadnu otázku je prinajmenšom čudné a tiež nevhodné.

Chybou môže byť v neposlednom rade i nevedomosť o tom, koľko peňazí by ste zhruba mohli zarábať na danej pozícii. Niektoré spoločnosti majú v inzeráte priamo napísanú hrubú mzdu, prípadne aspoň nejaké rozmedzie. Niektoré to ale nenapíšu. Opýtať sa hneď na úvod na plat nie je zrovna vhodné, no je isté, že na túto tému reč padne. A ste na omyle, ak si myslíte, že vám pomôže úmyselne povedať málo alebo naopak veľa.

A určite nemožno zabudnúť medzi pohovorovými faux-pas ani na agresívne a arogantné prvky v správaní sa. Samozrejme, ani hrať sa na utiahnutého nie je dobré, no hrať sa na prvom stretnutí na niekoho, komu to tam doslova patrí, je doslova odstrašujúce. Netreba si totižto mýliť asertivitu a aroganciu.

Zdroj: Hitky | Foto: Depositphotos