Markíza tento rok prišla o svoje dlhoročné prvenstvo v rebríčku najsledovanejších slovenských televízií. Stalo sa tak po tom, ako sa rozhodla vystúpiť z vysielania cez anténu, a od Nového roku poskytuje svojim divákom program len prostredníctvom satelitných prijímačov. Svoje obecenstvo však plánuje získať naspäť niekoľkými trhákmi!

Začiatok nového roka bol pre Markízu zároveň začiatkom nového systému prenosu. Vedenie televízie, na čele s generálnym riaditeľom Matthiasom Settele, sa totiž rozhodlo, že svoje vysielanie výrazne obmedzí len na satelitný príjem. Pre bežného televízneho diváka to teda znamená, že si musí za sledovanie Markízy a jej podružných kanálov Dajto a Doma zaplatiť tak, ako za iné stanice ponúkané satelitnými spoločnosťami. Markíza pritom svoj krok odôvodnila údajným zvýšením kvality vysielania.

Tento krok sa však televíznej stálici neoplatil, keďže hneď v prvý deň od zmeny sa v rebríčku sledovanosti na slovenskom trhu prepadla z prvého miesta na tretie. Zaostala tak za konkurenčnou JOJkou a verejnoprávnou Jednotkou. Svoju chybu však stanica plánuje napraviť, a to hneď niekoľkými novými programami.

Už je známe, že televízia si plánuje získať divákov najmä vďaka šou Tvoja tvár znie povedome a pokračovaním Hlasu Česko Slovenska. Okrem týchto dvoch ťažných koní však plánuje svoj arzenál vyzbrojiť aj tanečným programom Let’s Dance a programom o chudnutí s názvom Extrémne premeny Slovensko, ktorý po dlhom odkladaní tento rok konečne nájde svoje miesto vo vysielacom čase.

To však nie je všetko! Markíza tiež plánuje pokračovať vo vysielaní Hornej Dolnej, ktorá jej doteraz zarába najväčší počet televíznych divákov. Na jeseň nám televízia predstaví aj úplne nový formát, ktorý sa už osvedčil v Spojených štátoch. Malo by ísť o slovenskú adaptáciu amerického programu Ninja Warrior, ktorého prípravy už televízia začala realizovať. Tešiť sa môžeme aj na kontroverznú šou, ktorá strhla divákov a zaslúžila si vlnu kritiky najmä vo Veľkej Británii. V šou s názvom You’re Back In the Room totiž súťažiaci pod vplyvom hypnózy vykonávajú rôzne úlohy. Televízia už na súťaž získala oprávnenie, no na jej prvé časti si budeme musieť počkať.

Vyzerá to teda tak, že televízny gigant svoj pokles sledovanosti neberie na ľahkú váhu a divákov sa snaží zubami nechtami získať späť. Až nasledujúce mesiace však ukážu, či sa mu to s novými experimentmi podarí.

Zdroj: MediaBoom.sk | Ilustračné foto: Facebook