Práve v týchto dňoch vstupuje do slovenských kín dlho očakávaný triler Sviňa, ktorý bol sfilmovaný podľa knižnej predlohy Arpáda Soltésza. V hlavných úlohách snímky sa objavujú domáce herecká esá, medzi inými Jozef Vajda, Marko Igonda, Daniel Heriban, Gabriela Marcinková či Diana Mórová.

Fikcia či zrkadlový odraz slovenskej reality? Práve to sa pýtajú diváci po zhliadnutí novej snímky Sviňa, ktorá zaiste otrasie širokou verejnosťou. „Rozhodli sme sa tvoriť žánrový film, ktorý hovorí nielen o tejto krajine, ale aj o ľuďoch moci a ich charakteroch. To, že film pripomína našu skutočnú realitu a objavujú sa tu postavy nápadne pripomínajúce
gaunerov najhrubšieho zrna, je len nešťastná náhoda,”
povedal k snímke Rudolf Biermann, ktorý spolu s Marianou Čengel Solčanskou napísali nielen scenár, ale film aj spoločne režírovali a produkovali.

Film, kde hlavnú úlohu bezcharakterného mafiána dokonale stvárnil herec Jozef Vajda, poukazuje na mnohé nevyriešené kauzy ostatných rokov. Okrem obchodu s bielym mäsom vstupuje aj medzi predstaviteľov najvyššej politiky v krajine či do sveta špinavých peňazí. „Divák, ktorý prichádza na slovenský film, očakáva film, ktorý mu bude bližší ako všetky ostatné, pretože je zasadený do konkrétnej situácie, konkrétnej lokality, do lokácií a miest, ktoré poznajú a postavy rozprávajú jazykom, ktorým rozprávajú oni sami. Pohybujú sa v prostredí, ktoré im je blízke. Takže aj od tohto filmu môžu diváci očakávať veľmi silný príbeh, veľmi silnú emóciu a verím, že ich chytí za srdce,“ hovorí režisérka filmu Mariana Čengel Solčanská.

Ak ešte stále váhate, či podporíte v slovenských kinách domácu tvorbu, čerstvú recenziu na film zverejnil YouTuber Ondrej z Trenčína, ktorý ho považuje za perfektný a hodnotí ho na minimálne 9,5 z 10. Pozrite si jeho názor sami.

Recenziu k filmu Sviňa môžete vidieť >>>TU<<<

Pre horúce novinky SLEDUJTE náš Instagram HITKY_SK plný pikošiek! Nájdete ho >>>TU<<<