Na Slovensku je verejná mienka ohľadom automobilov na elektický pohon výrazne negatívna. Pramení z viacerých dôvodov, hlavným problémom je asi vnucovanie zo strany Európskej únie, hoci mnohé úskalia zďaleka neboli doposiaľ zďaleka vyriešené. Zdá sa ale, že v tomto ohľade nie je „len“ Slovensko takpovediac za opicami.

Nemecko ako najľudnatejšia krajina EÚ, ktorá je spoločne s Francúzskom akýmsi „vodcom“ celej únie, ale taktiež podľa aktuálnych informácií zisťuje, že s elektromobilitou to taktiež nebude celkom hladké.

V Nemecku predpokladali, že do roku 2030 bude po ich krajine jazdiť najmenej 15 miliónov elektromobilov. Ukazuje sa však, že to bude ťažšie realizovať, ako sa pôvodne predpokladalo.

Podľa odborníkov sa zdá, že v roku 2024 po prvýkrát od roku 2016 bude klesavý trend predaja týchto vozidiel. Predpoklady hovoria o asi 14-percentnom poklese, avšak realita môže byť iná.

Každopádne, už teraz sa zdá byť jasné, že cieľ, teda 15 miliónov elektromobilov na nemeckých cest=ach v roku 2030, je krajne nepravdepodobné dosiahnuť. V Nemecku totižto už skončili dotácie na ich kúpu (čínske, cenovo dostupnejšie vozidlá, zatiaľ v Nemecku nemajú veľa fanúšikov), problémom je sieť nabíjacích staníc a rovnako tak aj ochota viacerých ľudí čo i len uvažovať o prechode na elektromobil.

V záujme dosiahnutia aspoň imidžového úspechu chce nemecký minister dopravy Volker Wissing medzi 15 miliónov „elektromobilov“ zaradiť aj plug-in hybridy, čo by mohlo viesť k aspoň takémuto naplneniu cieľa.

Zdroj: Autotrendy | Foto: P