Strach z Černobyľu? Slováci za pár dní vykúpili TENTO liek!

Dátum:

Ministerstvo zdravotníctva zaznamenalo vysoký dopyt po lieku, o ktorý je v lekárňach vo všeobecnosti veľmi nízky záujem. Dôvodom sú zrejme najnovšie informácie z oblasti Černobyľu, ktoré Slovákov vystrašili, pričom vyrazili do lekární. 

Ukrajinský úrad pre jadrovú energiu v posledných dňoch zaznamenal zvýšenú mieru radiácie pri bývalej jadrovej elektrárni Černobyľ. Odborníci sa domnievajú, že nárast radiácie bol spôsobený pohybom veľkého množstva ťažkej vojenskej techniky, keďže uvedenú oblasť pred pár dňami obsadili ruskí vojaci.

Aj napriek tomu, že úroveň žiarenia nemá dosahovať kritický stupeň ohrozenia, Slováci nič nenechali na náhodu. V lekárňach totiž evidujú extrémne zvýšený dopyt po tabletkách s obsahom jodidu draselného, pričom v niektorých lekárňach už oznámili výpadok jódových tabliet.

Užívanie uvedených tabliet sa odporúča v núdzových situáciách, keď dôjde k radiačnej udalosti a následnému úniku rádionuklidov do životného prostredia. Ministerstvo zdravotníctva však neodporúča dlhodobé užívanie jódovej profylaxie, ktorá môže spôsobiť srdcovo-cievne ochorenia alebo poškodenie štítnej žľazy.

Pre horúce novinky SLEDUJTE náš Facebook! Nájdete ho >>>TU<<

Zdroj: tvnoviny.sk  |  Foto: Twitter, Pixabay

Nikol S
Redaktorka zameraná predovšetkým na šoubiznis s cieľom nájsť tie najžhavejšie témy. Ponúknuť čitateľovi najčerstvejšie informácie je jej prioritou.

Zdieľať článok

Populárne články

Viac takýchto článkov
Podobné články

Zomrel svedok z kauzy, v ktorej figurovala aj Plačková: OBESENÝ!

Koncom septembra uplynulého roka otriasla celou verejnosťou šokujúca kauza,...

Tragédia počas víkendu: Pri nehode zomrel bývalý futbalista († 48)!

Počas uplynulého víkendu došlo na západnom Slovensku k fatálnej...

Slovenský spevák priznal ROZVOD: Hneď zbalil známu speváčku!

Úspešný spevák, ktorému sa nielenže podarilo prebojovať medzi finalistov...

Slovenská športová legenda KONČÍ: Emotívna rozlúčka plná sĺz!

Slovenský futbal sa v sobotu niesol v znamení lúčenia,...