Hovorí sa, že kým nezmeníme samých seba, nezmeníme vôbec nič. A zrejme je to pravda. Pýtate sa, čo treba zmeniť? Lepšie je ale opýtať sa otázku: „Koho zmeniť?“ A odpoveď je, seba!

Portál Topky.sk priniesol zaujímavé, no nie práve potešujúce výsledky prieskumu, ktorý mal robiť obchodný reťazec Billa. Ten tentokrát nezisťoval, prečo doňho chodia, čo sa im v ňom páči alebo čo majú v obchode zmeniť. Pýtal sa ľudí na samých seba, na slovenský národ. A výsledok nie je práve veselý. Aspoň tak ho prezentuje Billa.

Sebaľútosť, pocit neustálej krivdy, zhadzovanie vlastnej hodnoty. Po stáročia žili obyvatelia Slovenska pod útalkom či nadvládov iných národov, štátov a mocností, a je to poznať do dnešných dní – nikdy si nie sme dosť dobrí! Aj keď sme už viac ako 30 rokov slobodní, naša mienka o samých sebe úplne zaspala dobu! Vyplýva to z nového prieskumu BILLA, ktorý sa pozrel na sebavedomie a kvality Slovákov. A dopadli sme na zaplakanie!

Až tri štvrtiny ľudí v prieskume odpovedali, že samých seba pokladajú za priemerných. Trinásť percent ľudí dokonca považuje Slovákov za podpriemerných a viac ako polovica ľudí nevie určiť, v čom sa môžu ukrývať kvality Slovákov!

„Musíme zmeniť, ako samých seba vnímame – ten neopodstatnený sebaklam o priemernosti a o tom, že vlastne nič neznamenáme, nikto nás nepozná a nemáme žiadne významné vlastnosti. Pravda to mohla byť pred 150 rokmi, ale dnes, v 21. storočí, toto zmýšľanie bráni Slovensku pohnúť sa dopredu,povedal sociológ Michal Vašečka.

Zdroj: Topky | Foto: Pixabay