Obchodný reťazec Lidl sa na slovenskom trhu uchytil veľmi rýchlo a stal sa aj obľúbeným. Dnes je v každom väčšom meste i mnohých menších. Celkovo má cez 150 predajní, teda v priemere spadá na jeden Lidl cca 35 tisíc Slovákov.

Nedávno sme aj my písali, že do konca roku 2024 budú v každom jeho obchode samoobslužné pokladne. Avšak spoločnosť posúva túto inováciu na nový level.

V Česku totiž vo vybraných predajniach necháva v niektorých hodinách otvorené len samoobslužné pokladne. Niečo podobné funguje aj na Slovensku.

Obchodný reťazec Lidl v Česku začal vo vybraných predajniach testovať nový predajný model. V slabších časoch úplne uzatvára klasické pokladne a zákazníkov predavači posielajú do samoobslužných. Na celý chod takto dohliada len jeden či dvaja zamestnanci.

Lidl SK sa pochválil platmi: Ľudia v ňom zarobia najmenej TOĽKOTO!

„V rámci testu hrá dôležitú rolu naša zásada ústretovosti,“ uviedla pre český portál idnes.cz hovorkyňa Eliška Froschová Stehlíková, čím dodáva, že ak zákazník požiada o otvorenie klasickej pokladne, trebárs v prípade veľkého nákupu, tak mu bude vyhovené.

Reťazec priznal, že aj týmto testom hľadá model, ktorý bude pre zákazníkov príjemný a pre zamestnancov efektívny. Niekto za tým vidí snahu o zníženie počtu zamestnancov a mnohí ľudia samoobslužné pokladne odsudzujú z dôvodu, že nie sú predavači, no mnohí túto možnosť využívajú vždy, keď je to možné. V niektorých reťazcoch už dokonca povýšili na tú úroveň, že si behom nákupu veci ľudia skenujú a pri pokladni už len zaplatia, prípadne sa podrobia námatkovej kontrole.

Zdroj: TV Noiny.sk | Foto: Google Maps