Prechod na elektromobilitu je veľmi odvážnym cieľom, ktorý začína mať trhliny a už aj europoslanci prehodnocujú svoje názory a najnovšie hlasovanie to jasne potvrdilo. Avšak čo obyčajní rádoví ľudia – obyvatelia Európskej únie?

Samozrejme, názory sa líšia. Niektorí už jazdia v elektromobiloch dnes, iní nad tým uvažujú, zatiaľ čo niekto hľadá len všetky negatíva v snahe dokázať, že koniec spaľovákov je nemysliteľný.

Ak si môžeme dovoliť vlastný názor, opäť raz by sa malo ísť zlatou strednou cestou. Treba brať do úvahy všetky názory, všetky údaje, celú tzv. SWAT analýzu. Na jednej strane treba uznať, že životné prostredie si musíme ochraňovať a myslieť na budúcnosť, veď ropa je neobnoviteľný zdroj. Na druhej sú ale termíny Európskej únie minimálne šibeničné a nečudo, že každý, kto sa triezvo zamyslí, musí uznať, že elektromobily sú relatívne v plienkach a infraštruktúra je na tom ešte horšie. Možno až na pár štátov.

Každopádne, oficiálne štatistiky zo Slovenska ukazujú, že u nás prechod na elektromobily bude viac než len zložitý. Za prvé dva mesiace roku 2024 totižto bolo len 4,9% nových vozidiel, ktoré si kúpili Slováci, elektromobilmi. Teda každé dvadsiate. Zároveň je to ale oproti januáru a februáru 2023 veľký progres.

Podiel elektrifikovaných áut (elektromobily + plug-in hybridy) u nás rasite. Za prvé dva mesiace tohto roku sa ich predalo 816, čo predstavuje trhový podiel na úrovni 4,91 percenta. Predaje elektromobilov a plug-in hybridov sú na slovenskom trhu po prvých dvoch mesiacoch vzácne vyrovnané, elektromobily mierne prevažujú (407 verzus 382 kusov).

Nutno ale dodať, že Slovensko je v rámci EÚ nielen jedným z menších hráčov, ale zároveň patríme aj na chvost rebríčka v predaji tohoto druhu voidiel.

Jedna z najväčších krajín šokuje svet: Okamžitý koniec spaľovákov!

Zdroj: ZAP SR | Foto: Depositphotos