Najznámejší generálny riaditeľ v slovenskom futbale sa zase pripomenul a rozrozprával sa o tom, ako vníma stav predaja celosezónnych vstupeniek, teda permanentiek.

Už minulý rok otvorene rozprával o probléme s návštevnosťou. Vtedy ďakoval fanúšikom za to, že sú schopní vypredať alebo priblížiť sa plnému štadiónu v zápasoch predkôl či hlavnej fázy európskych pohárov, no zároveň ľudí vyzýval, aby chodili aj na duely v Niké lige.

Zdá sa, že po roku je situácia prakticky rovnaká. Ľudia chcú vidieť kvalitný futbal, zaujímavé posily, no zároveň nie sú ochotní prísť na štadión.

V sezóne 2022-23 chodilo na domáce zápasy Slovana v lige cez 5 900 divákov, v tej uplynulej cez 5 700 divákov. V pohárových zápasoch na európskej scéne ale chodilo aj cez 15 tisíc. Nutno ale dodať, že niekoľkokrát prišlo napríklad len okolo 3 000 divákov, čo je na Bratislavu a klub veľkosti Slovana neadekvátne číslo.

4 hlavné dôvody: Prečo chodí na ligové zápasy Slovana len toľko ľudí?

„Bohužiaľ, predaj permanentiek dnes na úrovni 1 600 je možno sklamaním, ale  neposlednom rade realitou, ktorou sa musíme v klube zaoberať. Musíme zistiť, čo sa vlastne deje zle.“

Toto číslo je podobné ako pred rokom a hoci stále ostáva do začiatku ročníka zhruba dvadsať dní, ťažko očakávať, že by sa ich predaj nejako výrazne dovtedy zvýšil. Najlacnejšie pritom stoja pre nových záujemcom 144 eur, čo je v priemere 9 eur na zápas, čo nie je nejaká premrštená suma.

„Ak sa pozrieme na nich, tak sa nám na mnohých úrovniach podarilo týmto klubom vyrovnať, či už je to štadión, infraštruktúra, zázemie alebo hráčsky káder. Sú to veľmi kvalitní hráči a fantastickí tréneri. Všetci vidíme, ako Európa napreduje. Kluby idú dopredu. Sparta a Slavia majú vyše 15 tisíc permanentiek a vypredané štadióny (kapacita skoro 20 tisíc divákov) Majú tak obrovské príjmy od fanúšikov, ktoré sú schopní reinvestovať do klubu, milióny idú na nákupy hráčov.“

Čítali sme články, že sú s nami spájaní Rodák, Kaprálik, Šporar a ďalší. My by sme si samozrejme priali tu mať najlepších hráčov, čo však stojí enormné množstvo peňazí.

„Musíme si povedať, kde chceme, aby bol Slovan o jeden, dva alebo tri roky a či sme schopní sa týmto klubom vyrovnať. Bez väčšej podpory fanúšikov to, bohužiaľ, už nepôjde. Fanúšikovia tu sú, ten potenciál tu je. No nestačí to na to, keď vypredáme Tehelné pole päť alebo šesťkrát do roka, aby sme mohli investovať v prestupových oknách tak ako Slavia alebo Sparta.“

Zdroj | Foto | Video: YouTube/ŠK Slovan Bratislava