Od 25. novembra oficiálne platí predvianočný lockdown, ktorý znepríjemnil život nielen zákazníkom, ale predovšetkým podnikateľom. Počas druhej vlny sme v mnohých obchodných reťazcoch videli opáskovaný tovar, no tentokrát je všetko inak. Zdá sa, že diera vo vyhláške mnohým supermarketom padla vhod.

Podľa aktuálne platných pravidiel môžu všetci Slováci navštíviť iba obchody, ktoré ponúkajú potraviny či drogériu. Prevádzky, ktoré predávajú tzv. neesenciálne tovary ako oblečenie, hračky či elektroniku, musia byť zatvorené. Aj napriek tomu však mnohé obchodné reťazce predávajú všetok sortiment bez ohľadu na to, či ide o tovar predstavujúci základné životné potreby alebo nie.

Dôvodom má byť zle formulovaná vyhláška Úradu verejného zdravotníctva, ktorá síce vymedzuje konkrétny typ tovaru na predaj, no zároveň presne nevymedzuje neesenciálny tovar. Obchodné reťazce sa tak rozhodli riadiť sa mottom ,,čo nie je zákonom zakázané, je dovolené“. Martin Krajčovič, predseda Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) vysvetlil, že je z tohto dôvodu možné kúpiť si v supermarkete jedlo, no aj oblečenie či kuchynské vybavenie, keďže vyhláška to explicitne nezakazuje.

Pobúrenie však neskrýva Iniciatíva slovenských maloobchodníkov, pričom jej členovia to považujú za nespravodlivé voči malopodnikateľom. „To je naozaj v tejto krajine problém napísať jedno opatrenie tak, aby sa dosiahol účel, ktorý sleduje? Vyzývame Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky, aby bezodkladne pristúpil k zmene vyhlášky tak, aby sa identický sortiment mohol predávať v rôznych predajniach a neboli tak zvýhodnení istí predajcovia len preto, že predávajú potraviny,” odkázala iniciatíva úradu Jána Mikasa na sociálnej sieti.

Pre horúce novinky SLEDUJTE náš Facebook! Nájdete ho >>>TU<<

Zdroj: pluska.sk, FB/ISKM  |  Foto: FB/Nekŕmte nás odpadom, LIDL Slovensko